vrijdag 28 juli 2023

Ramsau im Zillertal (Oostenrijk), Talbach en Laimach waterval


Praktische info

Afstanden en markering: bewegwijzerde rode (7,5km) route
Vertrek: Parking ter hoogte van de brug over de Ziller te Hippach
ParkingParking ter hoogte van de brug over de Ziller te Hippach
Moeilijkheidsgraadmoeilijk
Kaart: meer info op www.zillertal.at/nl/zomer/activiteiten/wandelen.html
Download: mijn komoot
Fotoalbumklik hier

Wandeling

28/07/2023
Vandaag een eerste wandeling gemaakt in Ramsau (Tirol) naar de Talbachwaterval. Ik volgde het Easytrail pad eerst voor zo'n tweetal kilometer langs de Ziller met mooie uitzichten over het omliggende berglandschap. "Easytail"... dus ik was in de veronderstelling dat het qua moeilijkheidsgraad wel zou meevallen, maar eens ik de Ziller achter mij liet kwam ik erachter dat er enkele vrij steile stukken waren om te stijgen over smalle kronkelende rotspaden. Gelukkig was het warm en droog weer en heb ik deze toch met weinig moeite kunnen overbruggen. Ook is er een lang stuk omhoog met trappen langs de waterval van Talbach. Wanneer ik boven ben en de afdaling vanaf Talbach begin is er ook een stuk met rotspaden waar geen degelijke afrastering voorzien is, dus hier is het ook even uitkijken. Uiteraard geeft het wel net dat extra avontuurlijke aan de wandeling. In de afdaling richting Laimach kwam ik plots voor een versperring te staan en heb ik noodgedwongen moeten improviseren en een andere route moeten zoeken naar mijn startpunt. Jammer vond ik wel, want door deze kleine tegenslag heb ik een deel van Laimach niet kunnen zien. Ondanks alles vind ik deze wandeling zeker meer dan de moeite waard!

    

    

    

    

    

    

    

    

    

    

    

    

    




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Aanbevolen posts

Grenswaterwandeling 4 : Waar La Gueulle de Gäöl wordt